طرز تهیه بهترین غذاها با برنج!

بر اساس یک بررسی در سال 2019، برنج سفید ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد. این به این دلیل است که دارای شاخص گلیسمی بالایی است، به این معنی که می تواند باعث افزایش شدید قند خون بعد از غذا شود. غذاهای با شاخص گلیسمی بالا ممکن است خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهند.

از سوی دیگر، قیمت برنج پاکستانی مانند سایر غلات کامل حاوی فیبر  ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

بسیاری از مطالعات مقادیر بیش از حد فلزات سنگین را در برنج از چندین کشور گزارش کرده اند. این نگرانی خاصی است که برنج بخش قابل توجهی از رژیم غذایی افراد را تشکیل می دهد.

قیمت برنج کامفیروز سبوس حاوی غلظت بالایی از فلزات سنگین است، به همین دلیل برنج قهوه ای حاوی فلزات سنگین بیشتری نسبت به برنج سفید است.

در مقایسه با سایر محصولات غذایی رایج که در مناطق آلوده رشد می کنند، برنج مقادیر بیشتری جیوه و آرسنیک را انباشته می کند.

همه دانه‌های غلات به راحتی آرسنیک را جذب می‌کنند، اما به نظر می‌رسد در مقایسه با گندم و جو، منبع قابل اعتماد بیشتری در برنج جمع‌آوری می‌کند.

در صورت امکان، مردم باید از خوردن برنجی که در نزدیکی مناطق صنعتی یا معدنی به شدت آلوده کاشته شده است خودداری کنند. این امر در مورد سایر محصولات غذایی مانند سبزیجات نیز صدق می کند.

برنج قهوه ای همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام اسید فیتیک یا فیتات است. این ماده به عنوان یک ماده ضد مغذی شناخته می شود زیرا از جذب مواد معدنی ضروری مانند آهن و روی توسط بدن جلوگیری می کند.

 

  • منابع:
    1. What to know about rice
  • تبلیغات: 
    1. سرمایه گذاری که از صفر به بینهایت درآمد رسید!
    2. رنگ روغنی که دیوار چین را تغییر خواهد داد!
    3. انگیزه مالی این فوتبالیست او را معروف نمود!
    4. مردی رنگ را به جای آب مصرف می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *