کود حیوانی گاو منجر به از بین رفتن تمام گیاهان مزرعه شد

کاربرد سطحی کود حیوانی گاو رفتاری مشابه با بقایای گیاهی دارد بقایای گیاهی به طور قابل توجهی فرسایش خاک را با کاهش تاثیر قطرات باران کاهش می دهد که ذرات خاک را جدا می کند و به آنها اجازه می دهد تا با رواناب آب به خارج از محل حرکت کنند.

داده هایی منتشر شده است که نشان می دهد چگونه کود دامی می تواند سطح خاک را بپوشاند و تأثیر قطرات باران را به همان روشی که بقایای گیاهی است کاهش دهد بنابراین، در کوتاه‌مدت، کاربرد کودهای سطحی توانایی کاهش فرسایش خاک را دارد که تأثیر مثبتی بر حفاظت از محیط زیست دارد.

علاوه بر این، نیتروژن آلی (N کود دامی متصل به ترکیبات آلی) پایدارتر از N استفاده شده به عنوان کود تجاری است بخش قابل توجهی از کود نیتروژن به شکل آلی ذخیره می شود که به آرامی با گرم شدن خاک و به دلیل نیاز گیاهان زراعی به نیتروژن آزاد می شود. نیترات-N در آب و متحرک محلول است.

این اشکال به شستشو در هنگام بارش بیش از حد (به عنوان مثال، باران های بهاری قبل یا در اوایل فصل رشد) یا آبیاری کمک می کنند.

تبدیل آهسته کود N به نیترات بهتر است برای نیازهای نیتروژن مورد استفاده قرار گیرد و در نتیجه پتانسیل شستشوی کمتری دارد. در واقع کود N یک شکل طبیعی آهسته رهش N است.

بازیافت مواد مغذی کود در یک سیستم زراعی بر خلاف تولید یا استخراج یک منبع غذایی جدید نیز مزایای انرژی را به همراه دارد. کودهای نیتروژنی تجاری انرژی قابل توجهی را به عنوان ماده اولیه و برای فرآوری مصرف می کنند که منجر به انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

آمونیاک بی آب به معادل 3300 فوت مکعب گاز طبیعی برای تامین نیتروژن مورد نیاز یک هکتار ذرت (با فرض 200 پوند کاربرد نیتروژن) نیاز دارد کودهای فسفر و پتاسیم نیز برای استخراج و فرآوری انرژی مورد نیاز هستند جایگزینی کود دامی به جای کودهای تجاری به طور قابل توجهی هزینه انرژی تولید محصول را کاهش می دهد

یادآوری این نکته مهم است که مزایای زیست‌محیطی کود دامی که در این مقاله به آن اشاره شده است تنها زمانی مفید است که بهترین شیوه‌های مدیریتی برای کاهش فرسایش خاک در هماهنگی با سطوح مناسب کاربرد و استفاده از مواد مغذی کود به کار گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *