سنگ مصنوعی دیوار در غرب کشور موجب ریزش ساختمان چند طبقه شد

مقاله سنگ دیوار مصنوعی برزیل یکی از تولیدکنندگان بزرگ سنگ های زینتی در جهان است. در نتیجه، ضایعات سنگ های زینتی در مقیاس بزرگ تولید می شوند و معمولاً در هوای آزاد دفع می شوند. بنابراین، توسعه مواد جدید با استفاده مجدد از این ضایعات انباشته شده، با هدف به حداقل رساندن اثرات زیست محیطی مهم است.

توسعه سنگ مصنوعی دیوار ساخته شده با ضایعات سنگ های زینتی آگلومره شده توسط یک پلیمر مصنوعی نشان دهنده یک جایگزین عالی است و بنابراین، در حال حاضر موضوع چندین کار است.

این کار به دنبال توسعه یک سنگ مصنوعی مبتکرانه حاوی 85 درصد وزنی ضایعات گرانیت و 15 درصد وزنی پلی اورتان گیاهی از روغن کرچک، یک رزین زیست تخریب پذیر، از یک منبع تجدید پذیر است. هدف ایجاد یک ماده پایدار است که از نظر فنی قابل استفاده به عنوان یک پوشش ساختمانی عمرانی است.

برای ساخت صفحات سنگ مصنوعی، گرانیت و پلی اورتان مخلوط شده و به یک قالب فلزی که تحت ارتعاش، خلاء و بعداً فشرده سازی داغ قرار گرفته بود، منتقل شدند. سنگ مصنوعی جذب آب کم  و تخلخل ظاهری و همچنین مقاومت خمشی مطلوب مگاپاسکال را ارائه داد.

این نتایج از طریق چسبندگی عالی ذرات/ماتریس نشان داده شده در میکروگراف ها، علاوه بر مقاومت شیمیایی زیاد،
تقاضای مصالح ساختمانی، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، به دلیل شهرنشینی سریع و بهبود استاندارد زندگی، به سرعت در حال افزایش است. در نتیجه، استخراج سنگ های تزئینی به یک فعالیت بسیار پررونق تبدیل شده است.

برزیل یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌های زینتی در جهان است که با وجود همه‌گیری که جهان را ویران کرد، ۹ میلیون تن سنگ برای پوشش و تزیین در سال ۲۰۲۰ تولید کرد که تنها ۲/۲ درصد کمتر از سال قبل بود.

مقدار زیادی زباله تولید شده توسط صنعت سنگ های زینتی اثرات زیست محیطی متعددی مانند آلودگی آب، چشم انداز و گیاهان را ایجاد می کند، زیرا بیشتر این زباله ها به طور نامناسب دفع می شوند.

در سناریوی کنونی، حفظ محیط زیست بسیار مهم است، و به توسعه مصالح ساختمانی پایدار اهمیت می دهد که به حفظ آن کمک می کند و همزمان وظایف خود را انجام می دهد. تحقیقات متعددی در سراسر جهان به منظور استفاده مجدد از ضایعات گرانیت و در نتیجه کاهش اثرات زیست محیطی آنها انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *