خرید رنگ صنعتی پلی یورتان

رنگ صنعتی در صنایع خاص به‌منظور ایجاد مقاومت بالا در برابر خوردگی و همچنین حلال‌های مختلف کاربرد های وسیعی دارد و بسیاری از افراد به دلیل کیفیت بالای این رنگ‌ها تمایل به استفاده از آن‌ها دارند

خرید رنگ صنعتی پلی یورتان

خرید رنگ صنعتی

خرید رنگ صنعتی می توان گفت،رنگ‌های صنعتی به گروهی از رنگ‌های خاص و با کاربرد ویژه گفته می ‌شود که در صنایع مختلف مانند نفت و گاز، پالایشگاه ها، مخازن، سوله سازی‌ها، مجتمع‌های ساخت ماشین آلات و تجهیزات و … کاربردهای ویژه‌ای دارند.

به طور معمول این رنگ ها خاصیت ضدخوردگی، زیبایی ظاهری و نشانه گذاری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر حرارت و … دارند.

این رنگ‌ها عموما از دو جز پایه و سخت‌کننده تشکیل شده‌اند. به عبارتی این نوع از رنگ‌ها در دو ظرف جداگانه توسط شرکت سازنده ارائه می‌ شوند و سپس در هنگام استفاده توسط مصرف کننده مخلوط شده و پس از همگن سازی کامل، استفاده می ‎شود.

رنگ‌ های صنعتی به گروهی از رنگ‌ های خاص و با کاربرد ویژه گفته می‌شود که در صنایع مختلف مانند نفت و گاز، پالایشگاه ها، مخازن، سوله سازی‌ها، مجتمع‌های ساخت ماشین آلات و تجهیزات و …… با کاربردهای ویژه‌ای چون خاصیت ضدخوردگی، زیبایی ظاهری و نشانه گذاری، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر حرارت و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از ویژگی‌های مهم رنگ‌های صنعتی می ‌توان به استحکام بالا، چسبندگی قوی با سطح کار، برگشت ناپذیری رنگ، مقاومت بالا به عوامل خورنده، مقاومت بالا به حلال و قابلیت اعمال با ضخامت مختلف اشاره کرد.

این ویژگی مخلوط کردن دو نوع رنگ صنعتی؛ باعث می‌شود که برای رقیق سازی رنگ نیازی به تینر و حلال‌های سمی در رنگ به صفر برسد و همچنین پس از خشک شدن رنگ نیز، مواد سمی از آن متصاعد نشود.

علاوه بر این در محیط‌های خاصی همچون کارخانجات که طبیعتا دستگاه‌ها و تجهیزات به دلیل استفاده زیاد بیش‌از سایر محیط‌ها در معرض انواع عوامل فیزیکی و شیمیایی از قبیل اصطکاک، سایش، ضربه، رطوبت و… قرار دارند، باید از رنگ های خاصی استفاده کرد و نمی‌توان همان فرآیند معمولی رنگ‌زدن را طی کرد.

به طور کلی می‌توان گفت رنگ صنعتی محصولی است که به‌صورت مایع، خمیر و یا پودر تهیه می‌شود و با یک فرآیند مناسب بر روی سطوح مورد نظر اعمال می‌شود و پس از طی مراحل آماده سازی به یک ماده چسبنده جامد پلاستیکی و محافظ تبدیل می‌شود.

رنگ تجهیزات صنعتی ممکن است پس از گذشت مدتی در معرض زنگ‌زدگی یا خوردگی قرار بگیرند. جهت رنگ کردن تجهیزات صنعتی و پتروشیمی از رنگ‌های صنعتی استفاده می‌کنند.

این رنگ‌ها نسبت‌به انواع مشابه دارای مقاومت و کیفیت بالایی در برابر پوسیدگی و زنگ‌زدگی می‌باشد.

می‌ توان گفت اغلب رنگ‌های صنعتی با اهداف محافظتی اجرا می‌ شوند و می‌توانند دوام طولانی‌تری روی سازه‌های فلزی و بتنی در که در معرض آب‌وهوای نامناسب و یا نور شدید خورشید هستند داشته باشد.

رنگ‌های صنعتی دارای گستردگی بسیار زیادی می‌ باشند و بیشتر حوزه‌ ها و صنایع را شامل می‌ شوند. همچنین رنگ‌ های صنعتی دارای چندین زیر شاخه هستند که افراد می‌ توانند بر اساس نیاز خود و همچنین صنعت مورد استفاده اقدام به خرید این رنگ‌ ها نمایند.

می‌ توان گفت رنگ‌های صنعتی عموماً در بازار و به‌ خصوص در فروشگاه‌ های اینترنتی یافت نمی‌ شوند و باید طبق سفارش مشتری به‌ صورت قبلی آماده شوند. همچنین می‌ توانید این رنگ‌ ها را از طریق کارخانه و بدون واسطه با قیمت کمتر و اقتصادی‌ ترین تهیه نمایید

رنگ صنعتی پلی یورتان

رنگ صنعتی پلی یورتان به‌ طور کلی می‌ توان گفت رنگ‌های صنعتی در دو نوع پودری و مایع وجود دارند که هرکدام دارای مزایا و معایب خاص خود می‌ باشند برای مثال رنگ‌ های صنعتی پودری حالت جامد دارند و در موارد مختلفی از آن‌ها استفاده می‌ شود.

این رنگ‌ها دارای افتادگی و ترک خوردگی نیستند ثبات طولانی‌ مدتی دارند و می‌ توانند برای چندین سال دوام بیاورد.

همچنین رنگ‌های صنعتی مایع طیف گسترده‌تری از انواع رنگ‌های صنعتی را به خود اختصاص می‌ دهند و دارای مزایای اقتصادی می‌ باشد.

همچنین با این رنگ‌ها می‌توان طیف وسیعی از سطوح مختلف را رنگ‌آمیزی کرده و دارای طیف رنگ‌های مختلف هستند رنگ‌های صنعتی کاربردهای بسیار مختلف و گسترده‌ای دارد.

برای مثال از آن‌ها در صنایع سرامیک‌ سازی پارچه با الیاف شیشه فلز کاغذ و مقوا و می‌ توان استفاده کرد. رنگ‌های صنعتی ترکیبات بسیار مختلف و گسترده‌ای دارند که 4 جزء اصلی این رنگ‌ها شامل رنگدانه‌ها; ماده‌ های اتصال‌ دهنده; مواد افزودنی و حلال‌ها می‌ باشد و هر کدام دارای وظایف خاص خود هستند.

همان‌ طور که می‌ دانید صنعت تولید رنگ‌های صنعتی یکی از پر کاربردترین و پر استفاده ترین صنایع موجود در ایران می‌ باشد که به‌ طور کلی شامل 2 نوع کلی رنگ صنعتی رنگ ساختمانی می‌ باشد رنگ‌های صنعتی نسبت‌به رنگ‌ های ساختمانی دارای مقاومت و کیفیت بسیار بالاتری می‌ باشد.

برای تولید رنگ‌های صنعتی به‌ طور معمول از علم شیمی استفاده می‌ شود که باعث تولید رنگ‌های مختلف با کیفیت و طیف وسیعی از رنگ‌ها می‌ شود.

رنگ‌ های صنعتی که دارای انواع مختلفی هستند یک پوشش سخت و غیرقابل‌ نفوذ برای سطوح مختلف ایجاد می‌ کند. یکی از انواع رنگ‌ های صنعتی پلی یورتان می‌ باشد که مقاومت بالایی در برابر نور خورشید داشته و امروزه در سطح وسیعی از آن استفاده می‌ شود.

می‌توان گفت رنگ‌های پلیور تان بر پایه‌ی رنگ‌های 2 جزئی هستند و شامل پایه زرین آکریلیک و سخت شونده می‌ باشند به‌ همین دلیل از این نوع رنگ‌ها می‌ توان برای تمامی سطوح و پوشش‌ها استفاده کرد.

علاوه‌ بر این این رنگ‌ها دارای زیبایی چشمگیری می‌ باشند و دارای تنوع رنگ بسیار بالایی هستند. همچنین این رنگ‌ها سریع خشک می‌شوند و چسبندگی بسیار عالی دارند.

به‌طور معمول رنگ‌ های صنعتی دارای ترکیب‌ های بسیار گسترده و متنوعی می‌ باشند. یکی از اجزای اصلی سازنده آن‌ها رنگدانه‌ها می‌ باشند که برای رنگ دادن محصول نهایی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

حلال‌ها نیز در مرحله بعد می‌ باشند که برای حل کردن رزین و رنگ‌ دانه ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

یکی از مهم‌ ترین نکاتی که در مورد رگ‌های صنعتی باید رعایت شود؛ این است که در ابتدا برای ترکیب رنگ‌ها باید میزان مواد اندازه‌ گیری شوند و سپس پایه رنگ آماده شود در مرحله بعد کلیه مواد از جمله رنگ و حلال با یکدیگر مخلوط شده و مورد آزمایش قرار می‌ گیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *