خرما کلوته جیرفت و تاثیر آن بر درمان دیابت

خرما کلوته جیرفت به دلیل پتانسیل آنها برای ترویج و تسهیل زایمان دیررس در افراد باردار مورد مطالعه قرار گرفته است.

خوردن این میوه ها در چند هفته آخر بارداری ممکن است باعث افزایش گشاد شدن دهانه رحم و کاهش نیاز به زایمان القایی شود. آنها همچنین ممکن است در کاهش زمان زایمان مفید باشند.

یک متاآنالیز قدیمی‌تر در سال 2011 با بررسی مطالعاتی که در آن افراد باردار قبل از موعد مقرر خرما مصرف می‌کردند، نشان داد افرادی که خرما می‌خوردند نسبت به کسانی که خرما را نمی‌خوردند مدت زمان کمتری زایمان می‌کردند، اما همچنین اشاره می‌کرد که ارتباط بین خوردن خرما و تحویل سریعتر باید بیشتر مورد تحقیق قرار گیرد.

مطالعه‌ای در سال 2017 روی 154 فرد باردار نشان داد کسانی که خرما می‌خوردند در مقایسه با کسانی که این کار را نمی‌کردند، بسیار کمتر در معرض تحریک قرار داشتند.

مطالعه سوم نتایج مشابهی را در 91 فرد باردار که از هفته 37 بارداری روزانه 70 تا 76 گرم خرما مصرف می کردند، نشان داد آنها به طور متوسط 4 ساعت کمتر از کسانی که خرما نمی‌خوردند در حال زایمان فعال بودند.

اگرچه به نظر می رسد خوردن خرما به تقویت زایمان و کاهش مدت زایمان کمک می کند، تحقیقات بیشتری برای تایید این اثرات مورد نیاز است.

نقش خرما در بارداری احتمالاً به دلیل ترکیباتی است که به گیرنده های اکسی توسین متصل می شوند و به نظر می رسد اثرات اکسی توسین را در بدن تقلید می کنند.

اکسی توسین هورمونی است که باعث انقباضات زایمان در حین زایمان می شود.

علاوه بر این، خرما حاوی تانن است، که نشان داده شده است که به تسهیل انقباضات کمک می کند آنها همچنین منبع خوبی از قند و کالری طبیعی هستند که برای حفظ سطح انرژی در طول زایمان ضروری هستند

خرما منبع فروکتوز است که نوعی قند طبیعی است که در میوه ها یافت می شود.

به همین دلیل خرما بسیار شیرین است و همچنین طعم لطیفی شبیه کارامل دارد آنها به دلیل مواد مغذی، فیبر و آنتی اکسیدان هایی که در اختیار دارند، جایگزینی عالی برای شکر سفید در دستور العمل ها هستند.

بهترین راه برای جایگزینی خرما به جای شکر سفید، درست کردن خمیر خرما است، همانطور که در این دستور العمل آمده است. از مخلوط کردن خرما با آب در مخلوط کن درست می شود یک قانون کلی این است که شکر را با خمیر خرما با نسبت 1:1 جایگزین کنید.

به عنوان مثال، اگر در دستور غذا به 1 فنجان شکر نیاز دارید، آن را با 1 فنجان رب خرما جایگزین می کنید.

توجه به این نکته ضروری است که اگرچه خرما سرشار از فیبر و مواد مغذی است، اما همچنان کالری نسبتاً بالایی دارد و بهتر است در حد اعتدال مصرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *