با بلوط می توان مورچه ها را از خانه دور کنید

یک بار در سال، بلوط چوب پنبه ای میوه های غیرقابل تحملی به نام  تولید می کند.
این بلوط 2-3 سانتی متر طول و 1-4 سانتی متر عرض دارند و با فلس های کشیده حاشیه دار هستند.
بلوط چوب پنبه ای تنها گونه بلوط با بلوط های یکساله و دو ساله روی یک درخت است.
روی یک گیاه گلهای نر و ماده مجزا دارد و توسط باد گرده افشانی می شود، مرحله باردهی بلوط چوب پنبه ای در بازسازی حیاتی است.

بلوط چوب پنبه ای شامل جنگل ها یا جنگل های باز است، معمولاً در اکوتون های باتلاقی یا در تپه های شنی نزدیک حوضچه ها پراکنده می شود.

پیشنهاد می شود که منشاء آن در شبه جزیره ایبری است که در حال حاضر بیشتر یافت می شود.

بلوط چوب پنبه ای همچنین در حوضه مدیترانه یافت می شود و در نواحی ساحلی جنوب غربی اروپا و شمال غربی آفریقا از جمله الجزایر، فرانسه، ایتالیا، مراکش، پرتغال، اسپانیا، تونس و جزایر کورسی، ساردینیا و سیسیل یافت می شود.

می تواند در زمین های بایر و با بارش کم یا تغذیه رشد کند، بلوط چوب پنبه ای می تواند در خاک شنی با سطوح کم نیتروژن و سطوح بالای پتاسیم رشد کند.

بهترین رشد را در مناطقی با تابستان های گرم و زمستان های سرد و مرطوب دارد، معمولاً در ارتفاع 300-600 متری یافت می شود.

موفقیت این درخت بلوط به عوامل غیرزیست مانند پایداری دما و دوره های خشکسالی بستگی دارد.

بلوط

عوامل بیوتیک مانند پاتوژن های گیاهی و آفات حشرات نیز در بقای بلوط چوب پنبه ای نقش دارند.

نکات زیست محیطی: بلوط چوب پنبه ای درختی مقاوم، محکم و تنومند است.

از بلوط‌های درخت بلوط چوب پنبه می‌توان برای تغذیه و پروار کردن دام استفاده کرد زیرا بلوط سرشار از کربوهیدرات و پروتئین کم است.

بلوط های سایر گونه های بلوط مانند بلوط قرمز حاوی مقادیر بیشتری تانن تلخ نسبت به گونه های بلوط چوب پنبه ای هستند که به طعم شیرین و آجیلی آنها کمک می کند.

بلوط چوب پنبه ای بلوط تولید می کند که پرندگان و پستانداران به طور موثر آن را پراکنده می کنند، افزایش آتش‌سوزی‌های کشاورزی و جنگل‌ها توسط انسان، بلوط چوب پنبه‌ای را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

بسیاری از حشرات گیاهخوار از درختان فرعی Querces تغذیه می‌کنند و آسیب‌رسان‌ترین گروه‌ها حشرات برگ‌زدن و گونه‌های حفاری پوست و چوب هستند.

شب پره ها بیشترین آسیب را در بین حشرات برگ برنده دارند.

یکی دیگر از آفت‌های مخرب شامل Platypus cylindrus، یک سوسک ambrosia بومی اروپا است که تونل‌هایی را در چوب حفر می‌کند و اکتوسیمبیون‌های قارچی را تزریق می‌کند که به زوال و مرگ بلوط چوب پنبه‌ای کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *