استاندارد رنگ مخازن سوخت

بحث خوردگی و فرسودگی همیشه در صنایع نفت و پتروشیمی، مهم و حائز اهمیت بوده است. در حقیقت فرسودگی و خوردگی در قسمت‌های مختلف نظیر لوله‌ها و اتصالات، مخازن حمل و نگهداری مواد شیمیایی مختلف، برج‌های خنک‌کننده، مبدل‌های حرارتی و غیره می‌تواند خسارت‌های جدی را به سیستم تحمیل کند. لذا انتخاب رنگ مخازن و سایر تأسیسات پتروشیمی که از کیفیت مناسب و مطلوب جهت رنگ آمیزی برخوردار باشد ، می‌تواند پوشش مناسبی برای این تأسیسات ایجاد کرده و از خوردگی و فرسودگی زود هنگام آن‌ها جلوگیری کند . این موضوع ما را بر آن داشت که اقدام به تولید رنگ های مخازن سوخت با کیفیت عالی و پوشش دهی بالا کنیم تا نیاز های مردم و کشور و همچنین تاسیسات مختلف را برطرف سازیم .

استاندارد رنگ مخازن سوخت

استاندارد رنگ مخازن

استاندارد رنگ مخازن آیا تا به حال به رنگ های مختلف قوطی های سوخت فکر کرده اید؟برای رنگ آمیزی مخازن استانداردهایی در نظر گرفته شده است . در این استاندارد ها برای مشخص کردن نوع سیالاتی که در داخل لوله ها یا مخازن جریان دارند رنگ هایی تعیین می ‏گردد که باید در همه موارد بر روی مخازن و لوله ‏های مربوط به آنها وجود داشته باشند. این رنگ ها منطبق با اصول مندرج در سفارش نامه سازمان بین ‏المللی استانداردها می‏ باشند. دامنه کاربرد این رنگ ها مطابق با استانداردهایشان برای تأسیسات زمینی و همچنین کشتی‏ ها می باشد. استاندارد رنگ های مشخص کننده اصلی و نوع کاربرد و معانی آن ها به این صورت است که : سبز= آب به صورت مایع ، خاکستری نقره ‏ای = بخار آب ، قهوه ‏ای = روغن‏ های معدنی ، نباتی و حیوانی و مایعات قابل احتراق ، زرد اخرایی= گازها (به صورت گاز یا مایع) به غیر از هوا ، بنفش= اسیدها و قلیاها ،‌ آبی کم رنگ= هوا ، سیاه= سایر مایعات . بسیاری از انبارها و کارگاه ها از انواع سوخت برای کامیون ها، لیفتراک ها، گرمایش و غیره استفاده می کنند. بنابراین اطمینان از استفاده از سوخت مناسب هر مخزن برای ایمنی افراد و تجهیزات امری ضروری است. بنزین، گازوئیل، نفت سفید و انواع خاصی از روغن ها رایج ترین سوخت های مورد استفاده در صنعت ما هستند. در ابتدا لازم است که اطلاعاتی در رابطه با رنگ مخزن هر سوخت داشته باشید. قرمز: بنزین (قابل اشتعال)، قوطی های گالوانیزه فلزی قرمز که به طور گسترده با خطر ایجاد جرقه و آتش سوزی مرتبط است، برای نگهداری بنزین استفاده می شود. آبی: نفت سفید (قابل اشتعال)، نفت سفید اغلب در ظروف آبی ذخیره می شود تا از مواد فرار و قابل اشتعال تر مانند بنزین و گازوئیل جدا شود. زرد: دیزل (قابل اشتعال)، قوطی های گاز زرد به عنوان ظروف سوخت دیزل عمل می کنند . پس تا به اینجا متوجه شدیم که تضاد رنگ شدید قوطی های گاز تشخیص تفاوت در انواع سوخت را آسان تر می کند. سبز: روغن ها (قابل احتراق)، قوطی‌های سبز رنگ که بیشتر از دیگر مخازن عمومی‌ هستند، برای هر نوع سوخت ترکیبی استفاده می‌شوند. این موارد تنها بخشی از استاندارد های رنگ مخازن مختلف از جمله مخازن سوخت بودند و نشان می دهند که رنگ ها از چه اهمیت بالایی در این موضوع برخوردارند . پس کیفیت و جلای رنگ علاوه بر پوشش دهی بالا برای رنگ آمیزی مخازن مختلف همانند مخزن های سوختی بسیار حائز اهمیت است. این موارد از جمله مواردی است که برای ما نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده لذا در تمام مدت تلاشمان را در جهت افزایش هر چه بیشتر کیفیت رنگ ها به کار برده ایم.

رنگ مخازن سوخت

رنگ مخازن سوخت در این بخش لازم است با نمونه ای از رنگ های موجود جهت رنگ آمیزی مخازن سوخت آشنا شویم. رنگ مخصوص مخازن سوخت به عنوان لایه اول و لایه میانی برای سیستم های پوششی و حفاظتی برای سطوح داخلی مخازن سوخت به کار برده می شود. رنگ های اپوکسی مخازن سوخت دارای چسبندگی و دوام بالا و همچنین مقاومت های مکانیکی خوبی است و در برابر مواد شیمیایی به خصوص حلال ها و مواد نفتی بسیار مقاوم می باشند. این رنگ ها به عنوان لایه هایی در سیستم های پوششی داخل مخازن سوخت و سطوح فلزی که در معرض تماس دائم با مواد مختلف اعم از سوختی و نفتی قرار دارند به کار برده می شوند. در رنگ آمیزی مخازن سوخت از رنگ هایی متناسب با کاربری مخازن استفاده می گردد که می توان به چند مورد از جمله پوشش اپوکسی مخازن سوخت،اپوکسی مخازن نفت و گازوئیل،اپوکسی مخازن گاز خطرناک و قابل اشتعال و همچنین ده ها رزین صنعتی دیگر مخصوص رنگ آمیزی مخازن سوخت و مواد شیمیایی اشاره کرد.

رنگ مخازن گازوئیل نمونه‌ای از رنگ‌های پلی آمیدی می باشد که با کاربرد بسیار مهم و مشابه با سایر رنگ های نظیر خود به عنوان برترین رنگ شناخته شده است و مشتریان و متقاضیان بسیار زیادی را به سمت خودش جذب کرده است .همانطور که می دانید رنگ های گوناگون و متنوعی در بازار وجود دارد که رنگ مخازن تحت فشار نیز از انواع گوناگون این رنگ ها بوده که طبق استانداردهای بسیار گوناگون و خاصی که موجود می باشد برای رنگ آمیزی انواع مخازن از آنها استفاده به عمل می آید . استانداردهایی که وجود دارد در واقع از مهم ترین استانداردها می باشند که اصول و روش های رنگ آمیزی انواع مخازن در آن ها به طور دقیق و کامل ذکر شده و برای مصرف کنندگان نکات بسیاری داشته و مفید به فایده خواهد بود و به افراد مختلف جهت استفاده صحیح از این رنگ ها با استفاده از استانداردهای موجود می تواند کمک کند تا این کار را به شکل درست و به نحو آسان به انجام برسد. اولین موردی که باید به صورت استاندارد برای رنگ آمیزی مخازن از آن پیروی کرد در واقع این است که در ابتدا ما باید بررسی های لازم را انجام دهیم و حداقل نیاز اولیه را برای رنگ آمیزی مخازن مورد نظر مان در نظر بگیریم تا با استفاده از شیوه نامه مربوطه بتوانیم کار مورد نظر را به درست ترین حالت ممکن به انجام برسانیم. با استفاده از این استانداردها می توانیم برای حفاظت از خوردگی و سایش و همچنین زنگ‌ زدگی اقداماتی را به عمل آوریم و همچنین به راحتی می‌توانیم به صنایع مختلفی چون صنایع پتروشیمی و بسیاری از صنایع دیگر کمک کنیم تا این صنایع مهم و پربازده بتوانند با خیال آسوده از این مخازن استفاده کنند چرا که این مخازن که رنگ های ویژه ای بر روی آنها اعمال شده است علاوه بر ضد سایش بودنشان دارای مقاومت و سختی بسیار بالایی می باشند که سالیان سال می‌توانند به‌عنوان مخازن سوختی از جمله گازوئیل مورد استفاده قرار بگیرند.

حال لازم است بدانیم که فروش مستقیم انواع رنگ مخصوص مخازن سوخت در کشورمان شرایطی را دارد که بایستی از این موقعیت های کاربردی و متمایز کننده استفاده ای که انتظارش را داریم کنیم در نتیجه شرکت های مختلفی در تلاش برای تولید این رنگ ها هستند . شرکت ما نیز با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده در بالا و رعایت تمام استاندارد ها و نکات ، بهترین و با کیفیت ترین رنگ های مخازن سوخت را تولید کرده و آن ها را روانه بازار کرده است تا مشتریان عزیز با استفاده از این رنگ های با کیفیت احتیاجات خاص خود را برطرف نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *