تریلی کفی استریک که توسط فضانوردان در مریخ پیدا شد

دستگاهی به نام چرخ پنجم برای اتصال یک تریلی کفی استریک به یک نیمه تریلر و برای اتصال بین واحدها استفاده می شود به طور کلی شامل یک نیمه پایینی است که شامل یک صفحه تراننیون (مجموعه محوری) و مکانیزم قفل است که روی تراکتور کامیون برای اتصال با یک پایه نصب شده روی نیمه تریلر نصب شده است.

یک نیمه تریلر ممکن است توسط یک دالی مبدل تریلر، یک مجموعه محور کمکی مجهز به نیمه پایینی یک چرخ پنجم، یک میله کششی و سایر قطعات خاص به یک تریلر کامل تبدیل شود.

اشتراک Britannica Premium را دریافت کنید و به محتوای انحصاری دسترسی پیدا کنید.

اکنون مشترک شویدمجموعه‌های محور تریلی های سنگین ممکن است از دو یا چند محور تشکیل شده باشند که هر یک از آن‌ها ممکن است دارای نیرو باشد به طور معمول، فاصله آنها به گونه ای است که فاصله بین مراکز محور بیش از یک و نیم برابر قطر کلی چرخ و لاستیک نباشد.

اگر محورها با فاصله بیشتری از هم جدا شوند، مجموعه را یک پشت سر هم پهن می نامند.

تریلی ها برای اهداف نظارتی در ایالات متحده بر اساس ظرفیت بارگیری کامل یا وزن ناخالص خودرو (GVW) سازماندهی می شوند.

تریلی های سبک دارای رتبه بندی GVW هستند که از 10000 پوند (4.5 متریک تن) تجاوز نمی کند GVW های کمتر از 8500 پوند (3.9 متریک تن) به عنوان تریلی های کار طبقه بندی می شوند.

این وسایل نقلیه عموماً شباهت بیشتری با خودروهای سواری دارند تا با تریلی های بزرگتر بیش از نیمی از تولید جهانی کامیون‌ها را وانت‌های سبک، وسایل نقلیه کاربردی و وانت تشکیل می‌دهند.

تریلی های متوسط دارای رتبه بندی GVW از 10000 تا 26000 پوند (4.5 تا 11.8 تن متریک) هستند و به طور کلی طرح های مستقیم هستند آنها حدود 3 درصد از فروش را تشکیل می دهند.

باربرهای سنگین با رتبه بندی GVW بیش از 26000 پوند، ترکیبی از تراکتور و تریلر متقابل کشوری و تریلی های ساخت و ساز یا معدن خارج از جاده هستند اینها بقیه را به حساب می آورند.

تعداد کمی از وسایل نقلیه خارج از جاده دارای رتبه بندی GVW هستند که بیش از 80000 پوند (36.3 تن متریک) است.

هر سال حدود 15 میلیون کامیون به کل جهان اضافه می شود، اما از سال 2004 نسبت کامیون به خودروهای سواری در جهان سالانه کاهش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *