مصرف سیب در روز از خطر ابتلا به سرطان جلوگیری می کند

یک مطالعه درمورد سیب که شامل بیش از 6000 شرکت‌کننده از مناطق مختلف ایتالیا بود چرم نوین و ارتباط بین مصرف سیب تازه و خطر ابتلا به سرطان را بررسی کرد.

داده ها بر اساس FFQ (از جمله مصاحبه) دریافت رژیم غذایی در 2 سال قبل از تشخیص بود.

مشخص شد که مصرف یک یا چند سیب با اندازه متوسط (166 گرم) در روز با کاهش خطر ابتلا به سرطان در مقایسه با مصرف کمتر از 1 سیب در روز مرتبط است.

کاهش خطر قابل توجهی در سرطان در چندین محل مشاهده شد (درصد کاهش در پرانتز)، از جمله حفره دهان و حلق (18%)، مری (22%)، کولورکتال (30%)، حنجره (41%)، پستان (24%) تخمدان (24%) و پروستات (7%).

زمانی که گروه ها بر اساس سن، خودکار فانتزی دخترانه دریافت انرژی، مصرف سبزیجات، سیگار کشیدن و BMI طبقه بندی شدند، الگوی مشابهی از ارتباط مفید وجود داشت.

تجزیه و تحلیل به روز شده مصرف میوه و سبزیجات و خطر سرطان ریه از تحقیقات آینده نگر اروپایی در سرطان و تغذیه در سال 2007 منتشر شد (15).

داده ها بر اساس پرسشنامه های ارزیابی رژیم غذایی از یک گروه آینده نگر متشکل از 478590 شرکت کننده مرد و زن در 23 مرکز از 10 کشور اروپایی بود.

کل مصرف روزانه (گرم در روز) جوراب نازک زنانه  میوه های سفت” (سیب و گلابی) با میانگین زمان پیگیری 6.4 سال در تجزیه و تحلیل گنجانده شد.

مقایسه کمترین پنجک دریافتی (میانگین 43 گرم در روز) در مقایسه با بالاترین 2 پنجک (به ترتیب 93.5 و 164.9 گرم در روز) ارتباط معکوس معنی داری را بین مصرف ترکیبی سیب و گلابی و سرطان ریه در همه شرکت کنندگان و فعلی نشان داد.

سیگاری ها تعبیر خواب سیب زرد هیچ تفکیک دقیقی از نسبت نسبی سیب در مقایسه با گلابی وجود ندارد.

اما نویسندگان خاطرنشان کردند که به طور کلی میوه های سفت در مقادیر بیشتری نسبت به سایر زیر گروه های میوه مصرف می شوند.

  • منابع:
    1. A Comprehensive Review of Apples and Apple Components and Their Relationship to Human Health
  • تبلیغات: 
    1. مقایسه تراکتورهای داخلی و خارجی
    2. استفاده از اسید نیتریک سفید کردن دندان‌ها!
    3. با چین و چروک صورت تان سه سوته در منزل خداحافظی کنید!
    4. کشف فسیل دایناسور در شمال کشور ایران!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *