سبوس جو دوسر می تواند به کاهش یبوست در افراد مسن کمک کند

افراد در هر سن و جمعیتی یبوست جو پرک دوسر صبحانه  را تجربه می کنند. این به حرکات نادر و نامنظم روده اشاره دارد که دفع آنها دشوار است.

یبوست تقریباً 16 نفر از 100 بزرگسال و حدود 33 از هر 100 بزرگسال 60 ساله و بالاتر را تحت تأثیر قرار می دهد (منبع معتبر 28).

یک کارآزمایی نشان داد که  جو دو سر پرک سلامتی 30 فرد مسن‌تری که روزانه سوپ یا دسر حاوی سبوس جو دوسر را به مدت 12 هفته مصرف کرده‌اند، بهبود یافته است (منبع مورد اعتماد 31).

علاوه بر این، 59٪ از این افراد پس از مطالعه 3 ماهه توانستند استفاده از ملین ها را متوقف کنند، در حالی که مصرف کلی ملین در گروه کنترل 8٪ افزایش یافته است.

همچنین نشان داده شد که سبوس جو دوسر علائم گوارشی را کاهش داده و به هضم غذا در افراد مبتلا به کولیت اولسراتیو کمک می کند (32).

با این حال، در حالی که فیبر محلول در جو دو سر گلستان جو به طور کلی در برابر یبوست موثر است، مشخص شده است که در برابر یبوست ناشی از مواد افیونی مؤثرتر است، زیرا بر حرکت روده بزرگ که داروها ممکن است آن را سرکوب کنند، تأثیری ندارد (33). سبوس جو دوسر می تواند به کاهش یبوست در افراد مسن کمک کند و نیاز به استفاده از ملین ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

مطالعات نشان می دهد که سبوس جو دوسر، لایه بیرونی غنی از فیبر غلات، ممکن است به تسکین یبوست در افراد مسن کمک کند (29Trusted Source، 30Trusted Source).

شما می توانید جو دوسر را به روش های جو دوسر پرک نیمه آماده مختلفی میل کنید. محبوب ترین راه صرفاً خوردن بلغور جو دوسر (فرنی) برای صبحانه است.

  • منابع:
    1. 9 Health Benefits of Eating Oats and Oatmeal
  • تبلیغات: 
    1. دیپلمه هایی که میلیاردر هستند | تحصیلات همه چیز نیست
    2. با کمبود جو که قیمت ها را افزایش داده حتما به بیماری خطر ناک مبتلا می شوید
    3. تاثیر تشک خوب در کنترل حافظه خود را جدی بگیرید
    4. راه های استفاده از انواع سبزی خشک در غذا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *